2008-04-22

Var på möte på BUP igår, där det bestämmdes att styvsonen ska komma vh. Jag kan ju säga att jag är tveksam till det, men jag sa till min sambo sen att jag kommer att smita någon/några timmar när hans son är här, för att jag ska få andas lite och låta han sköta det mesta som gäller sonen, för vi kom överens om att det jag gör nu, när han har varit här är bara bra för alla parter att jag backar och låter pappan sköta regler o sv gällande sin son.

Sen kom det fram att han har börjat skolka och rymma från skolan och är allmänt bråkig, vill inte göra någonting och blir skitarg om han måste göra något han inte vill, detsamma hemma hos mamma. Men hon vill ju dalta extra mycket med honom så, då får hon göra det. Men jag tänker inte dalta med honom.

Det kommer mer efter helgen..

Kommentarer
Postat av: anneli

Håller verkligen tummarna och hoppas det går hyfsat, för er alla.

Se till t ex när du är hemma att pappan kanske kommer iväg med sonen och gör ngt på tu man hand (bio, handla, whatever), bara de 2 s a s. Du får du själv än mer tid ex.vis. Samt att de två för chans att själva prata/umgås själva ordentligt.

2008-04-23 @ 23:32:24
Postat av: Nettan

Håller med "anneli" det vore bra om son och far gör nåt..kan vara precis det som "fattas".
Det är inte lätt med tonåringar, och man får inte glömma att det är en jobbig/förvirrande tid för dom själva också....-men övergående.

När du smiter iväg..försök göra nåt som du gillar eller vill/behöver...men du har väl mindre barn har jag för mig..så det kan vara lättare sagt än gjort..beroende på ekonomi och om du kan smita utan nåt barn.

Kram på dig!

2008-04-26 @ 11:28:28
URL: http://nettans.webblogg.se
Postat av: Camilla

Nettan
Detta är en tonåring med ADHD och det är 10 ggr värre tycker jag än en vanlig tonåring, har liksom 2 själv och dom kommer inte ens i närheten av min styvsons uppförande.. Ekonomi har vi och smiter gör jag men denna helg behövde jag inte smita eftersom han inte kom till oss.

2008-04-27 @ 15:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0